Takster/forældrebetaling

• Heldags 970 kr.
  • 0-10 timer 430 kr.
  • Eftermiddag 645 kr.

Det er kun heldagsmodulet, der giver adgang til SFO i skolernes ferier. Har man brug for SFO i ferien, kan det tilkøbes, hvis man er tilmeldt et af de to andre moduler. Det koster 500 kroner for en uge pr. barn. Enkelte dage i ferien kan man købe til 100 kroner. SFO er lukket i Børnehusets ferie.

Juli måned er betalingsfri

Priserne er sammenlignelige med de kommunale takster.

Man kan ved Vesthimmerlands Kommune ansøge om hel eller delvis fripladstilskud til betaling af børnehave og vuggestue. Kontakt evt. Overlade Friskole og Børnehus, som vil hjælpe med ansøgningen.

Onsdagsfrokost for børnehusets børn

Prisen er 120 kr. pr. mdr.

Frugtordning i børnehuset og SFO

Friskolen sørger for morgenmad til de børn, der kommer om morgenen, både til børnehusets børn og SFO-børn.

I prisen for pasning af vuggestuebørn er mad inkluderet.

Der er etableret en “frugtordning”, hvilket betyder, at der om formiddagen og eftermiddagen serveres et mellemmåltid.

Priser for frugtordning

• Børnehavebørn 85 kr.
  • SFO-børn 55 kr.

OBS, prisen på frugt – og madordninger er ikke dækket af maxbetalingen på 4.300 kr.

Rengøring

• Pris pr. familie pr. måned er 210 kroner. OBS; prisen på rengøring er ikke dækket af maxbetalingen på 4300 kroner.

Klippekort-ordning til SFO

Er dit barn ikke tilmeldt SFO, men har I brug for pasning i SFO engang imellem, kan der erhverves et klippekort.

• Klippekortet har 10 klip og koster 540 kr.
  • Ét klip dækker over enten et morgen- eller eftermiddagsmodel.
  • Pasning en hel dag koster to klip.

Ønsker man et klippekort til sit barn kontaktes Else på kontoret.

Man giver meddelelse til personalet, hvis ens barn skal tilmeldes et morgen- eller eftermiddagsmodul en given dag og dette gøres helst dagen inden og inden kl. 15.00.

Hvis man ikke har mulighed for at give meddelelse dagen inden, og det er en akut løsning, er der på selve dagen “først til mølle” med op til 5 børn, da vi derefter er nød til at rekvirere en ekstra voksen.

Klippekortet kan, som udgangspunkt, ikke bruges i ferien. Der kan dog laves individuelle aftaler, kontakt Ditte herom. Faste SFO-børn har førsteret til pladserne i ferien.